Що потрібно, щоб стати коучем

Коуч – людина, яка допомагає прийняти рішення, впоратися із життєвими труднощами. Є багато напрямів роботи спеціалістів. Головне, правильно визначити нішу та розвиватися у заданому напрямку.

 

Тільки знань недостатньо, щоб стати коучем. Потрібно пройти етапи, які допоможуть стати затребуваним наставником. Перш ніж стати наставником, варто зрозуміти, навіщо це потрібно. Якщо на першому місці коштують гроші, то не потрібно ставати тренером. Якщо ж в основі лежить потреба допомагати людям, бажання стати наставником – тоді варто спробувати себе як коуча.

Хто може стати коучем?

По суті тренером особистого зростання може стати кожна людина. Кожен має досвід, який можна використовувати для вирішення проблем. Наставник повинен вміти мотивувати людину не дії, що призведуть до змін.

 

Головні вміння для коуча:

 

  • позитивне сприйняття світу;
  • креативність;
  • стресостійкість;
  • вміння розташовувати себе людей;
  • толерантність;
  • вміння створювати довірчі стосунки.

 

Крім цього, коуч повинен вміти слухати інших, бути терпимим і відокремлювати проблеми від непотрібних деталей. Варто зазначити, що наставник має бути начитаним та ерудованим. Література – ​​не лише джерело розваги. З книг можна отримати знання, які стануть у нагоді для практики.

Як знайти напрямок

Майже будь-яка сфера так чи інакше перегукується з повсякденним життям. Є тренери, які допомагають покращити показник життя. Для цього використовують прийоми, які допомагають:

 

  • налаштуватися на позитивне мислення;
  • позбутися шкідливих звичок;
  • додати тренування, прогулянки у повсякденне життя;
  • знайти хобі та нові інтереси.

 

Коуч має бути м’яким та делікатним. Люди звертаються до наставника у важкі життєві періоди. Важливо, щоб фахівець не засуджував клієнта, не насміхався з проблеми навіть у собі.

 

Психологічне утворення стане гарною базою для роботи. Якщо ж його немає, варто розвивати емпатію, уміння співпереживати, стати на місце іншої людини.

 

Варто зазначити, що цей напрямок переповнений. Тому потрібно знайти межу, яка виділить серед інших тренерів особистого зросту. Це може бути як особисті напрацювання, і використання інших методик.

 

Є вузькоспрямовані спеціалісти. Такі коучи можуть працювати тільки з тілесними напрямками, або передавати знання для діяльності. Але для цього потрібно мати багаж знань, постійно вивчати нові матеріали та статті. Інакше на тренінги коуча ніхто не ходитиме.

 

Також варто розібратися із клієнтською базою. Це може бути діти, підлітки, жінки, чоловіки. Можна почати працювати над тематикою, а потім подивитися яку категорію людей приваблює. Виходячи з цієї інформації, можна буде коригувати подальші матеріали, подачу.

Досвід та подальше навчання

Щоб бути затребуваним тренером особистого зростання, треба мати досвід. Плюс, не варто забувати про постійне навчання. Завдяки різноманітності курсів та тренінгів це можливо зробити.

 

Сертифікат – документ, який підтверджує рівень знань коуча. Ліцензія дає впевненість у тому, що наставник компетентний допоможе вирішити проблему. Плюс, папери розповідають, яке навчання пройшов тренер.

 

Життя саме дає підстави для тренування коуча. У всіх є знайомі та друзі, яким потрібна допомога чи порада. Для наставника це шанс зрозуміти як діяти у певній ситуації, розібрати причину появи та знайти вихід.

 

Коучинг – не математика. Для кожного випадку є індивідуальний підхід та рішення. Завдання спеціаліста в тому, що допомогти людині самостійно ухвалити рішення.

 

Мета коучінга в тому, щоб навчити клієнта нести відповідальність за своє життя, здоров’я та благополуччя. Кожна людина унікальна і неповторна, тому потрібно постійно навчатися, щоб розуміти які рішення будуть актуальні, а від яких варто відмовитися.

 

Не слід забувати про те, що є професійні спільноти. Спілкування з колегами необхідне обміну досвідом. Не завжди один професіонал може вирішити проблему, тому може знадобитись консультація колег.

Практична частина роботи

Для того, щоб стати успішним коучем, необхідно практикуватися. Робити це можна через:

 

  • групові тренінги;
  • особисті зустрічі.

 

Кожен варіант має свої особливості та переваги. Тому важливо розуміти у чому особливості кожного заходу

Особливості проведення групових тренінгів

Для того, щоб провести лекцію, необхідно:

 

  • приміщення;
  • сучасне обладнання;
  • продумати тему тренінгу;
  • створити приємну атмосферу під час зустрічі.

 

Знайти хорошу залу можна на сайті компанії A-ces. Багато варіантів для зустрічей різного формату дозволить знайти локацію для масштабного тренінгу, або майстер-класу на 10 глядачів

 

Для лекції важливо, щоб відвідувачі чули інформацію, яку каже коуч, могли розглянути відео матеріали, інформацію на дошці. Разом із орендою зали можна замовити супровід техніки, яка оперативно виправить проблему.

 

Тема виступу має бути актуальною. Краще вибирати спільні напрямки, які зацікавлять слухачів. Це варіант прогріти публіку, мотивувати прийти на особисту зустріч.

 

Крім того, є опція запису виступу. Можна увімкнути трансляцію онлайн, дати віддалений доступ. Завдяки цій функції отримати інформацію зможуть ті, у кого не вдалося відвідати зустріч. Плюс, тренінг можна буде переглядати ще раз, щоб отримати заряд мотивації.

 

Настрій та атмосферу на зустрічі створює коуч. Важливо, щоб спікер бути у гарному настрої, горів справою. Жалобний голос, опущені куточки очей, навряд чи налаштують на потрібну хвилю. Від настрою ведучого залежить все. Потрібно вміти абстрагуватися від проблем, негативних думок

 

Для створення гарної атмосфери на зустрічі важливо продумати всі дрібниці. При довгій лекції варто бажати перерви, щоб слухачі мізки перезавантажити голову. Важливо, щоб кожен почував себе комфортно. Тому не варто одразу ставити крісла близько один до одного.

 

Дизайн локації не повинен бути гнітючими. Завдання коуча — зарядити людей позитивною енергією, впевненістю у собі. Тому варто обирати зал у нейтральних тонах. Прикрасити можна фотозоною або повітряними кульками.

Особисті зустрічі

Консультації займають частину роботи коучем. За особистих зустрічей можна допомогти людині. Концентруючись на одному клієнті можна надати якісну допомогу, наштовхнути на рішення, мотивувати вирішення проблем.

 

Під час консультації важливо створити простір, де клієнт зможе розкритися, поділиться проблемами. Тому варто підібрати приміщення у світлих, пастельних тонах. Можна використовувати прикраси для інтер’єру, плакати з написами, живі квіти.

 

Головне пам’ятати, що не потрібно намагатися вирішувати проблему клієнта. Потрібно допомогти знайти правильний шлях, який призведе до потрібного результату.

 

Особисті консультації можуть відбуватися біля клієнта. З одного боку, це набагато зручніше. Людині буде комфортніше у знайомому місці. До того ж, коучу можна не морочитися над оформленням локації.

 

З іншого боку, в офісі можна розмістити методичні матеріали, повісити сертифікати, грамоти. Плюс є впевненість у тому, що ніхто не підслухає і не насміхатиметься над проблемами.

Створення власного бренду

Для того, щоб коуча запам’ятали, необхідно придумати свою фішку. Це може бути як напрямок, так і спеціальні теми, або презентація інформації. У цьому важливо уникнути зайвої агресії. Для деяких клієнтів така подача підійде, але більшості не сподобається.

 

Для створення особистого бренду знадобиться:

 

  • соціальні мережі;
  • сайт.

 

Люди проводять достатньо часу в Інстаграмі, Фейсбуці, Твіттері. Тому потрібно регулярно публікувати експертний контент, корисні статті та поради. Можна дати загальні рекомендації, які покажуть знання та досвід коуча, стануть причиною особистого прийому.

 

Для запису на зустрічі, публікації анонсів тренінгів, розміщення довгих статей підійде сайт. На сторінці можна розмістити форму запису, створити рубрику відповідей на питання, опублікувати ліцензії та сертифікати.

 

Важливо постійно оновлювати контент, робити нові публікації. Тоді ресурс буде корисним та цікавим для читачів. Імовірно, що серед передплатників є клієнти, яких слід підштовхнути до запису на консультацію.